Me Me

torstai 26. kesäkuuta 2014

Kuluneen viikon ruokia

En ole koskaan ollut avokadon suuri ystävä. Itseasiassa olen lähinnä kartellut sitä, mitä nyt pari kertaa maistanut sitä kihlattuni leivän päältä - siksi oikeastaan yllätyin kun edellispäivänä meidän keittiössä valmistui avokadoruisleipiä, eikä se enää maistunutkaan yhtään hullummalta! Tyytyväisenä söin yhden leivän, ja jonkun ajan päästä olin ihan limainen, tukkoinen eikä henki meinannut kunnolla kulkea. Minulla ei ole ruoka-aineallergioita, joten vähän pistää mietityttämään oliko kyseessä avokadon aiheuttama allerginen reaktio vai puhdas sattuma. Toivottavasti kuitenkin uusi tuttavuuteni ei jää vain pikaihastukseksi, vaan pystyisin ainakin pienissä määrin sitä syömään.

Eilinen oli niitä päiviä, kun olin vannonut etten söisi mitään herkkuja - no, toisin kävi. Huushollausminäni otti vallan ja tein kasvissosekeiton ja sämpylöiden jälkkäriksi vielä suklaapiirakan. Tulihan sitä popsittua, mutta normaalisti olisin varmaan syönyt enemmänkin, joten sikseen itsensä liika ruoskiminen ja kohti parempia päätöksiä.

Tänään laitettiin ruoaksi uusia perunoita, possua ja salaattia. En ole koskaan ollut pelkän vihreän salaatin suuri ystävä, ja yleensä tykkään laittaa sekaan joko pähkinöitä tai fetaa ja jotakin öljypohjaista salaatinkastiketta. Syksyllä kun jatkan opintojani työharjoittelun merkeissä niin olen ajatellut harrastavani paljon enemmän salaattilounaita kuin ennen. Yleensä olen vain kaapinut kippoon mukaan eilisen päivän tähteitä.

Tämän viikon aikana me ollaan käyty lenkillä kävelemässäkin. Löysin ihanan metsäpolun ihan täältä kaupungin keskustasta! Sen ihmeempiä ei ainakaan painonhallintaan liittyen vielä kuulu, niin alussa sitä vielä ollaan.




Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos asiallisista kommenteista!